vineri, 23 mai 2008

LICEENII ASTROFIZICIENI DE LA CURTEA DE ARGES

Trei elevi ai Colegiului National „Vlaicu Voda“ din Curtea de Arges s-au calificat in lotul olimpic international la astrofizica. Tinerii nu invata la scoala astronomie sau astrofizica, dar au o mare pasiune pentru stele.
Cristina Carstoiu, 16 ani, Antonia Stefania Bogdan, 15 ani, si Ciprian Ionut Florescu, 17 ani, sunt astrofizicienii care vor reprezenta tara la olimpiadele internationale ce se vor desfasura in Indonezia si in Italia.
„Am vorbit cu un elev mai mare care fusese de mai multe ori la concurs si mi s-a parut interesant ce invata el“, povesteste simplu Stefania, mezina grupului, eleva in clasa a IX-a. „Am gasit in biblioteca o carte veche de astronomie care mi-a starnit interesul asa cum nicio alta nu a facut-o. Am vazut ce se intampla in Univers, am descoperit legile astronomiei si m-au captivat“, marturiseste Ciprian.
Cei trei au participat la mai multe olimpiade, mai ales de matematica.
La scoala lor exista un telescop, dar tinerii nu au acasa alte obiecte sau carti care sa le usureze studiul. „Nu gasim in Romania carti la nivelul pe care ni-l dorim noi sa-l aiba. Tot internetul e salvarea“, glumeste Stefania.