miercuri, 21 ianuarie 2009

66% dintre profesori considera ca tezele nu reflecta pregatirea elevilor


Peste 66% dintre profesori cred că rezultatele de la tezele unice, care se iau în calcul la admiterea în liceu, nu reflectă pregătirea elevilor, pentru că există multe nereguli la supravegherea examenului şi la corectarea lucrărilor, arată un sondaj al companiei de soft educaţional Intuitext.
Majoritatea cadrelor didactice susţin revenirea la examenul de admitere "clasic", organizat în fiecare liceu. O altă problemă invocată de profesori este faptul că tezele unice perturbă desfăşurarea normală a orelor de curs, după cum consideră 43% dintre respondenţi. Iar asta în ciuda faptului că tezelor unice le sunt dedicate doar patru zile pe an, pentru elevii de clasa a şaptea, respectiv şase zile pe an, pentru cei de clasa a opta.

Pe de altă parte, potrivit aceluiaşi studiu, 76% dintre cadrele didactice consideră că subiectele la teze au avut un grad mediu de dificultate şi au corespuns standardelor actuale de evaluare.

Ministrul Educaţiei, Ecaterina Andronescu, a afirmat, la audierea în faţa comisiilor reunite ale parlamentului, de dinainte de învestire, că sunt necesare modificări în privinţa examenului de bacalaureat şi că tezele unice nu i se par potrivite pentru admiterea în liceu.

La sondajul Intuitext, realizat în perioada decembrie 2008 - ianuarie 2009, au participat 800 de cadre didactice.