miercuri, 15 iulie 2009

Un pusti din Mioveni-apreciat la Mamaia Copiilor



Un puşti din Mioveni are acasă unul dintre cele mai râvnite trofee
Duminică s-a încheiat cea de-a IX-a ediţie a Festivalul Naţional de Creaţie şi Interpretare „Mamaia Copiilor“. Evenimentul muzical s-a desfăşurat pe scena Casei de Cultură a Sindicatelor din Constanţa. Finaliştii, care s-au calificat în etapele interjudeţene ale competiţiei, dar şi în finala de la Bucureşti, au vârste cuprinse între 5 şi 17 ani. La secţiunea de Interpretare, grupa de vârsta 14-17 ani, a participat şi piteşteanca Anca Dună din Piteşti, care din păcate nu a obţinut niciun premiu. La secţiunea Creaţie a concurat şi Ion Moise Bădulescu sau Gioni, aşa cum este el cunoscut. Gioni are aproape 12 ani şi este din Mioveni. A obţinut în 2008 premiul I la secţiunea Interpretare, iar anul acesta a fost unul dintre candidaţii la trofeul „Mamaia Copiilor“. Dar dintr-o regretabilă greşeală, Gioni a trebuit să se retragă din concurs, după ce a cântat. Am stat de vorbă cu el şi am aflat mai multe.

Gioni Bădulescu a cântat în duet cu Luminiţa Anghel
- Ce s-a întâmplat la Festivalul „Mamaia Copiilor“?
-Din păcate, nu am câştigat trofeul, aşa cum îmi propusesem. Eu am cântat sâmbătă seara, la secţiunea Creaţie, piesa „Bunica mea“, compusă de George Natsis şi scrisă de Mirela Fugaru. După ce am cântat, chiar după terminarea concursului, cei din juriu au spus că piesa a mai fost cântată de o fată la un alt concurs. Compozitiorul meu făcuse piesa pentru acea fată şi pentru că nu o cântase foarte mult timp, i-a retras piesa şi mi-a dat-o mie. Eu am înregistrat-o şi am cântat-o la „Mamaia Copiilor“. Fata respectivă a avut însă negativul şi s-a prezentat la un concurs cu piesa, fără acordul compozitorului. Nu s-a mai putut face nimic. Compozitorul a decis să retragă piesa din concurs şi asta a fost. Luasem şapte de zece şi un şapte cu piesa asta. Următoarea zi, dumnică, trebuia să cânt în gala laureaţilor piesa de anul trecut, însă organizatorii mi-au spus să cânt piesa cu care concurasem, deoarece a fost cea mai bună din concurs.
- La ce festivaluri ai mai participat în ultima perioadă?
-Anul acesta am luat patru trofee şi două premii I la festiva-lurile la care am concurat. Cel mai recent a fost cu doar patru zile înainte de „Mamaia Copiilor“. Este vorba despre Festivalul „Delfinul de Aur“, care s-a desfăşurat la Năvodari în perioada 30 iunie-5 iulie. La acest festival am câştigat trofeul. Pe 31 mai am luat trofeul pentru „Cea mai bună voce din România“ la categoria mea de vârstă la emi-siunea lui Dan Bitman de la TVR. Tot atunci am cântat în duet cu Luminiţa Anghel.
- Dacă tot a venit vorba de vedete consacrate, cu cine ai mai cântat?
-Sunt foarte multe. Am cântat în duet cu Luminiţa Anghel, Laurenţiu Cazan şi Mihai Constantinescu. Dar am mai fost, în diferite emisiuni şi festivaluri, alături de Andra, Marcel Pavel, Horia Brenciu, Dan Bitman, Nico, Monica Anghel, Paula Seling, Narcisa Suciu şi alţii.

A obţinut trofeul pentru „Cea mai bună voce din România“, pentru vârsta lui
- Văd că ai o colecţie de diplome şi trofee impresionantă. Care sunt cele la care ţii cel mai mult?
-Dintre toate diplomele, le-am scos din colecţie pe cele cu premii şi sunt cam 80. Iar dintre trofee, cel mai mult îmi place cel câştigat la „Delfinul de Aur“, cel de la Dan Bitman, primul meu trofeu de la Festivalul Interjudeţean „Voi fi vedetă“. Un alt trofeu la care ţin foarte mult este de la Festivalul „Suflet de stea“ la secţiunea „Liga Campionilor“. La acea secţiune participau numai copii care aveau mai multe premii şi trofee câştigate.
- De unde moşteneşti ta-lentul de a cânta?
-Eu cred că de la mama, dar ea spune că de la bunicul meu Dumitru Matache. El cântă foarte frumos.
- Pentru ce concursuri te mai pregăteşti?
-Urmează să aflu în curând dacă am luat preselecţia pentru Eurovisionul Copiilor şi să concurez la Cerbul Copiilor.