joi, 23 octombrie 2008

Guvernul a trimis Preşedinţiei analizele privind impactul aplicării majorărilor salariale



Guvernul a trimis preşedintelui Băsescu miercuri analizele privind impactul economico-financiar al majorărilor salariale, al majorării punctului de pensie pentru grupele I şi II de muncă şi al acordării indemnizaţiilor pentru mame, votate de Parlament.
Potrivit unor surse ministeriale, analizele cerute de preşedinte în privinţa impactului economic al măsurilor adoptate de Parlament au fost trimise miercuri la Cotroceni, din date reieşind că majorările promovate de Legislativ nu se susţin din punct de vedere economic.

Premierul Tăriceanu a declarat luni că preşedintele Băsescu i-a cerut o serie de date suplimentare referitoare la majorările salariale aprobate de Parlament, în baza cărora să-şi fundamenteze decizia privind promulgarea sau nu a legilor în acest sens.

"În aceste zile am purtat o corespondenţă cu preşedintele, în care eu i-am adus la cunoştinţă o serie de date cu impactul economic al unor decizii ale Parlamentului care ar putea intra în vigoare. Mă refer la salariile profesorilor, la pensiile cu grupa I şi II de muncă şi la ajutoarele pentru mame.(...) Preşedintele mi-a cerut o serie de date suplimentare pentru a-şi fundamenta decizia, care urmează să fie trimise până miercuri", a declarat Tăriceanu în cadrul unei emisiuni de televiziune.

Premierul a precizat că analizele vor fi elaborate de ministerele Finanţelor şi Muncii, documentele fiind fundamentate pe impactul economic al unor astfel de măsuri care, în opinia sa, ar avea "consecinţe dramatice" dacă ar fi puse în aplicare.