vineri, 24 octombrie 2008

Lupta Generalilor (culese din presa locala) EPISODUL 4



LUPTA GENERALILOR-EPISODUL 5, o telenovela la ISJ Arges


Incredibil! Bratu revine la Inspectoratul Scolar! Anca Barbu tine cu dintii de scaun
Uite Bratu, nu e Bratu!


Cel mai controversat director de institutie din judet sustine ca a castigat razboiul cu Ministerul Educatiei, motiv pentru care le-a pus in vedere angajatilor de la Inspectoratul Scolar ca de maine se va instala din nou in scaun. Anca Barbu nu se lasa nici ea mai prejos, declarand ca decizia nu este irevocabila, iar Ministerul Educatiei va face recurs. Daca recursul va fi respins sau solutionat in defavoarea Ministerului, atunci este greu de crezut ca se vor mai gasi alte artificii de inlaturare a lui Bratu din Inspectoratul Scolar. Dincolo de toate acestea, un singur lucru este cert: atat liberalii cat si democrat-liberalii si-au batut joc de aceasta institutie, implicand-o in tot felul de scandaluri politice.

„Generalul” revine astazi la Inspectorat. Va parasi „doamna de fier” fotoliul?
Ultima demitere a lui Gabriel Bratu a fost motivata de catre ministrul Educatiei prin faptul ca democrat-liberalul ar fi sustras acte oficiale ale institutiei, motiv pentru care s-a si facut o plangere penala pe adresa acestuia. „Generalul” a spus ca va „trage cu dintii” de scaunul de la Inspectoratul Scolar si ca va umbla prin tribunale pana isi va gasi, din nou, dreptatea.

„Curtea de Apel Pitesti, sectia Contencios Administrativ si Fiscal a dispus suspendarea ordinului prin care eu am fost inlaturat din functie. Intre timp, plangerea penala impotriva mea a fost solutionata de Parchet, s-a dat neinceperea urmaririi penale pe motiv ca fapta nu exista, iar astazi, Curtea de Apel Pitesti a suspendat acel ordin. In rezolutia intocmita de procurorii de la Parchetul de pe langa Tribunalul Pitesti reiese clar, cu declaratii ale unor inspectori din cadrul ISJ, ca unele dintre acele documente au fost gasite in biroul meu si depuse in arhiva”, a declarat Bratu.

„Generalul” a spus ca s-a prezentat ieri la ISJ a lasat o copie dupa certificatul de grefa cu solutia data de instanta si i-a instiintat, in scris, ca isi reia activitatea. „Teoretic trebuia sa ma intorc de astazi la Inspectorat, dar o voi face de maine. Am transmis si Ministerului Educatiei instiintari, in scris, vizavi de sentinta pronuntata, pentru ca ma obliga legea sa ma intorc in functia de inspector general. Tot acest teatru al absurdului trebuie sa ia sfarsit!”, a mai adaugat Bratu.

#Anca Barbu spera ca Ministerul sa castige recursul
Anca Barbu nu este de aceeasi parere cu fostul „General”. Aceasta declara cu mandrie ca este sigura ca Ministerul Educatiei va face recurs, deoarece hotararea nu este definitiva si irevocabila.

„Ministerul are dreptul sa faca recurs in termen de 5 zile si o va face. Ii inteleg dorinta arzatoare a domnului Bratu de a se intoarce la Inspectorat, insa eu trebuie sa respect decizia ministerului si nu pot pleca pana nu voi primi o hotarare oficiala” a specificat, plina de speranta, Anca Barbu. Gabriel Bratu o contrazice, insa, pe doamna Barbu: „In cazul acesta, Ministerul nu are ce sa spuna, trebuie doar sa constate ce a dispus instanta. Hotararea de suspendare a unui act administrativ este executorie de drept, nu trebuie asteptata decizia unei instante superioare".

Maria Dicu, 22-10-2008 BITPRESS

Ramas pe dinafara, Gabriel Bratu a venit cu executor, avocat si politie la Inspectoratul Scolar
Daca este circ, atunci circ sa fie! Serialul de lung metraj „Cum sa ne batem joc de invatamantul argesean” continua cu un nou episod din lupta pentru ciolanul functiei de „general” al Inspectoratului Scolar Arges. Dupa ce si-a castigat inca o data dreptul de a reveni in fruntea institutiei, Gabriel Bratu s-a intors astazi la munca, numai ca biroul sau era incuiat iar personalul institutiei l-a informat ca Anca Barbu ar fi... fugit (?!) la Ministerul Educatiei cu cheia biroului si cu stampila. „Generalul” nu a stat cu mainile in san. S-a prezentat la ISJ cu o intreaga armata: executor, avocat si politie, pentru a-si intra in drepturi.

Administratul spune ca Anca Barbu ar fi facut presiuni asupra luiDemocrat-liberarul a ajuns la Inspectorat in jurul orei 14.30, insotit de avocat, executor si politie, pentru a-si intra in drepturi. Administratorul institutiei, Florin Pandele, in fata intregii comisii, ca Anca Barbu i-ar fi cerut cheile pe un ton... amenintator. „Mi-a spus ca e mai bine asa, sa nu am eu probleme. Normal ca i le-am dat, ca este seful meu” a specificat acesta. Gabriel Bratu ne-a declarat ca ar fi putut sparge usa, mai ales ca era si politia de fata, insa, deocamdata, prefera sa o astepte pe madame Barbu sa vina cu cheia, ca sa intre la modul civilizat.

Maria Dicu, 23-10-2008, BIT PRESS

Din ciclul „Pana cand moartea ma va desparti de Inspectoratul Scolar!”

Circul la Inspectoratul Scolar continua! Dupa ce Gabriel Bratu a castigat pentru a doua oara in justitie posibilitatea de a reveni in fruntea Inspectoratului Scolar Arges, acesta s-a intors astazi la locul de munca. Surpriza, insa! Accesul i-a fost blocat, deoarece Anca Barbu, inspectorul adjunct al ISJ, cea care l-a inlocuit pe timpul suspendarii, a „dat bir cu fugitii”, cu tot cu cheile biroului si stampila institutiei.

„Niciodata nu a fost general, daca nu poate accepta aceasta situatie, este problema dumneaei”
Dis-de-dimineata, Gabriel Bratu si-a luat mapa si a mers constiincios la serviciu. Acesta a constatat cu uimire ca usa biroului era incuiata, iar Anca Barbu „a fugit” cu cheile si stampila institutiei. „Am inteles ca este la Bucuresti. A ridicat de la administratorul institutiei atat cheile biroului meu, cat si stampila. Dumneaei este director adjunct, niciodata nu a fost general, doar m-a inlocuit. Daca nu poate accepta aceasta situatie este doar problema dumneaei” a declarat Bratu.

„Voi mai pleca de la Inspectorat, decat daca, Doamne fereste, voi muri”
Anca Barbu este sigura de un eventual recurs pe care il va face Ministerul la aceasta hotarare, actiune ce o va pastra pe scaun. Insa, potrivit declaratiei democrat-liberalului, recursul nu suspenda executarea. „Nu ma impiedica pe mine cu nimic sa ma intorc la Inspectorat un eventual recurs. Sentinta cu caracter executoriu isi produce efecte din momentul pronuntarii. Voi ramane pe functie pana cand situatia se va rezolva. Voi mai pleca de la Inspectorat decat atunci cand voi mai fi demis, imi voi da demisa sau, Doamne fereste, voi muri” a spus Gabriel Bratu. Dumnezeu sa-l ierte!

Maria Dicu, 23-10-2008 BIT PRESS


Gabriel Bratu a vrut sa isi sparga biroul

Friday, 24 October 2008

# Iniţial a apelat la ajutorul unui executor judecătoresc şi Poliţie pentru a se aşeza pe scaunul de General, însă Bratu s-a răzgîndit # A vrut să dea dovadă de bun simţ, spunînd că aşteaptă ca Anca Barbu să îi aducă cheile

După ce Curtea de Apel Piteşti a dispus suspendarea ultimului ordin de demitere, ieri, Gabriel Bratu s-a întors la Inspectoratul Şcolar Judeţean Argeş. Numai că... surpriză! Cheile de la biroul „Generalului“ împreună cu ştampila instituţiei dispăruseră. Se pare că cea care i-a ţinut locul lui Bratu, Anca Barbu, plecase la Ministerul Educaţiei cu obiectele care aparţineau Inspectoratului. Administratorul instituţiei, Florin Pandele, a fost tras la răspundere, însă a povestit că înainte cu o zi, imediat după ce Gabriel Bratu a anunţat că instanţa i-a dat dreptul să se reîntoarcă la cîrma instituţiei, Anca Barbu a cerut cheile biroului, motivînd că „este mai bine aşa, ca să nu apară alte probleme“. Gabriel Bratu nu a stat cu mîinile în sîn. În jurul prînzului a venit la Inspectorat însoţit de avocat, executor judecătoresc şi doi poliţişti. A intrat în curtea instituţiei în trombă, şi-a parcat maşina chiar în faţa uşii, după care a urcat în birou, în mare grabă. În instituţie era pustiu. Aproape toţi inspectorii plecaseră cu treabă. Abia au fost aduşi doi angajaţi care să asiste la toată procedura. Chiar dacă Bratu venise croit să spargă uşa, s-a răzgîndit. „Nu voi deschide uşa cu forţa pentru că sîntem oameni cu bun simţ şi nu recurgem la astfel de gesturi. Sper însă ca astăzi sau cel tîrziu mîine să apară cheile“, a explicat „Generalul“.

„A plecat cu cheile ca şi cum erau de la dînsa de la firmă“
Salariaţii instituţiei nu mai ştiau ce să creadă, bulversaţi de toate scandalurile care s-au petrecut în ultimul an. Nu ştiau dacă să fie de partea lui Bratu sau a Ancăi Barbu. Spuneau doar: „noi sîntem simpli angajaţi, nu vrem să fim implicaţi“. Executorul judecătoresc, Eugen Fieraru, a prezentat toate actele care îi redau dreptul lui Gabriel Bratu să îşi reia atribuţiile de inspector general. După cîteva minute, acţiunea s-a mutat în sala de consiliu, unde Bratu a susţinut o conferinţă de presă în care a ţinut să precizeze că Ministerul Educaţiei poate să facă recurs împotriva deciziei, însă executarea nu va putea fi respinsă. „Am dat un concurs pe acest post, care îmi oferă dreptul de a conduce învăţămîntul preuniversitar pînă în octombrie 2010. Toate aceste scandaluri îmi aduc atît prejudicii de imagine cît şi de sănătate. Să fie clar: respectarea legii nu este opţională. Doamna Barbu a plecat cu cheile şi ştampila în geantă ca şi cum erau de la dînsa de la firmă. S-a depăşit orice limită. Această atitudine sfidează legea. Se pare că data trecută domnul Florin Gardin a înţeles că trebuie să părăsească fotoliul de inspector general, însă nu acelaşi lucru se întîmplă şi în cazul doamnei Barbu. Din toată această situaţie, şcoala are cel mai mult de suferit, iar oamenii încep să nu mai înţeleagă ce se întîmplă“, a spus Bratu.

„Voi pleca de la conducerea Inspectoratului atunci cînd mi-o va cere Ministerul“
Pentru că ieri nu am reuşit să dăm de Anca Barbu la Inspectorat, pentru că a fost plecată la Ministerul Educaţiei, am luat legătura cu dînsa telefonic. Iată ce ne-a spus: „Nu ştiu de ce s-a ajuns pînă aici. Eu am fost plecată la Bucureşti, iar domnul Bratu ştia acest lucru. Nu am mers la minister pentru a discuta problema domnului Bratu, am fost pentru alte lucruri, însă cu această ocazie am vorbit şi despre situaţia de la Inspectorat. Am înţeles că a venit cu executorul judecătoresc. Nu Inspectoratul trebuie să îl repună în drepturi, ci trebuie să aştepte un ordin de ministru. Sentinţa dată de Curtea de Apel Piteşti nici măcar nu a fost redactată, dînsul are doar un certificat. Ministerul Educaţiei aşteaptă să primească sentinţa redactată după care va face recurs în termen de cinci zile. Îmi pare rău că mă aflu într-o astfel de situaţie şi am explicat că nu este războiul meu. Eu am fost delegată de Minister şi nu voi pleca de la conducerea instituţiei pînă cînd nu va veni un document care să confirme faptul că domnul Bratu a fost repus în funcţie. Ştampila o voi preda doar atunci cînd Ministerul mi-o va cere. În ceea ce priveşte cheile, acestea erau în biroul meu. Secretara avea cheia biroului meu, iar dacă mă suna înainte, putea lua cheile domnului Bratu. Eu nu am ce să fac cu cheile dînsului, nu i-a luat nimeni biroul şi nici numele“.

Alina Mozăceanu, Societatea Argeseana

Circul continua
La ISJ Arges se testeaza conducerea prin rotatie
Gabriel Bratu (PD-L) a fost repus, miercuri, 22 septembrie, in functia de sef al Inspectoratului Scolar Arges, cu ajutorul unui executor judecatoresc.
Acesta a fost demis in urma cu trei saptamani, pentru a patra oara in ultimul an, printr-un ordin al ministrului Educatiei, pe motiv ca ar fi sustras din institutie acte cu caracter intern.
Acum doua zile, Curtea de Apel Pitesti a hotarat ca decizia ministerului a fost nefondata, iar Bratu poate reveni la conducerea ISJ Arges.
Miercuri, insa, cand acesta a revenit la sediul institutiei, a gasit biroul incuiat si sigilat de catre adjuncta sa liberala, Anca Barbu, fiind nevoit sa apeleze la executor si la doi politisti pentru a-si putea prelua atributiile.
Gabriel Bratu considera ca demiterea sa a fost un act politic: ,,In urma cu doi ani am castigat concursul de manager al acestei institutii cu valabilitate pana in 2010! Ceea ce face acum Ministerul Educatiei nu este decat un act de vendeta politica! Eu nu am vrut decat sa se respecte legea, iar ceea ce am patit mi-a daunat si ca imagine, si fizic si psihic. Drept urmare voi face o plangere penala pentru denunt calomnios,” a declarat Gabriel Bratu.

Sursa: ArgesNEWS

Bratu a chemat politia sa intre in birou

1 2 3 4 5 (4 voturi) Circ total la Inspectoratul Şolar Argeş. Pentru a pune în aplicare decizia justiţiei, emisã de Curtea de Apel Piteşti, prin care era anulatã decizia de suspendare a suspendãrii de cãtre minister din funcţia de inspector şcolar general, Gabriel Bratu a adus ieri poliţia şi executorul judecãtoresc. De faţã cu martori din inspectorat şi cu presa, binecunoscutul executor Eugen Fieraru a constatat cã uşa biroului este încuiatã şi sigilatã, iar administratorul clãdirii a spus cã toate rîndurile de chei au foat luate de Anca Barbu, cea care a deţinut competenţele de general în ultima sãptãmînã. Mai mult, aceasta a plecat ieri la Bucureşti, la minister, şi cu ştampila in-spectoratului, deşi aflase cã încã de ieri Bratu a revenit în funcţie şi ar fi trebuit sã aibã acces la birou. Opinia acestuia a fost cã totul este premeditat şi a vrut neapãrat sã îşi impunã punctul de vedere. A declarat însã cã nu va ajunge sã spargã uşa şi cã aşteaptã sã aparã de undeva cheile, pentru a intra civilizat. El a mai afirmat cã sentinţa respectivã, de suspendare a supendãrii, s-a bazat pe faptul cã Poliţia şi Parchetul au decis cã nu a plecat cu documentele inspectoratului, aşa cum se spune în plîngerea penalã pentru care a fost anchetat şi din cauza cãreia a fost ultima datã îndepãrtat din funcţie. „Este doar rea-credinţã şi rea-voinţã, pentru cã actele respective sînt publice, pe site, la avizier... Eu nu le primeam pe proces verbal şi nici nu semnam pentru ele. Erau documente ce ţin de bucãtãria internã a inspectoratului, pe care le primeam şi apoi le distribuiam în circuit, cum sînt rezultatele la BAC 2006 şi alte astfel de situaţii“. Gabriel Bratu a mai spus ieri cã la precedenta revenire s-a înţeles mai bine cu Florin Gardin, care a priceput mai repede situaţia şi a fost mai cooperant. „Din pãcate, ce mi se întîmplã nu mã afecteazã numai pe mine, ci pe toatã lumea, inclusiv opinia publicã. Aceasta nu mai înţelege nimic. Şi eu cred cã oamenii care sînt responsabili de lucrul acesta la nivel de minister ar trebui sã înţeleagã cã, de fapt, e vorba de un sistem şi nu numai de un om!“. Bratu a mai explicat cã aceasta este procedura executãrii silite, în cazul în care o hotãrîre executorie de drept este împiedicatã a fi a aplicatã şi a afirmat cã încã nu a luat o decize, dacã va face ceva împotriva Ancãi Barbu, pentru cele petrecute ieri.
sursa:Curierul zilei