miercuri, 8 octombrie 2008

Scoala Rucar renovata de Primarie


A fost eliminată ruşinea învăţământului argeşean!
În urmă cu un an, Şcoala generală numărul 1 din comuna Rucăr intra în reparaţii. Primarul din acea vreme, Dumitru Ghica, anunţase o reabilitare completă care după cum au ştiut cei mici, dar şi cadrele didacţice ar fi trebuit să dureze circa şase luni. Numai că lucrurile nu au stat tocmai aşa, iar şcoala arăta ca un şantier şi după un an. Marile probleme le-au întâmpinat elevii şi cadrele didactice care au făcut naveta până la Liceul Forestier din centrul comunei. "Eu stau în Valea lui Maldăr şi în fiecare dimineaţă făceam cam o oră până la şcoala. Era foarte greu mai ales iarna. Mă trezeam dimineaţa pe la şase şi la şapte fără ceva plecam la şcoală. Ne aşteptam unul pe celălalt când plecam pentru că dimineaţa era întuneric iarna. Eu stau cel mai departe, dar după ce ieşeam la drum mă găseam cu colegele mele.“, spune o fetiţă din clasa a patra. O grijă în plus aveau şi cadrele didactice care stăteau cu grija celor mici din ciclul primar. „Am stat cu grija lor în timpul ăsta. La ieşirea de la ore îi mai duceam noi. Acolo la Liceul Forestier e tarfic intens. A fost o situaţie când un copil de ciclul primar a fost lovit de maşină şi de atunci am stat cu grijă. Când îi vedeam dimineaţa pe toţi în clasă îmi venea să plâng! Copiii ăştia veneau o oră pe jos ca să înveţe! Acum s-a schimbat totul. Avem săli încăpătoare, luminoase şi căldură. Şcoala e aproape de cei mici şi nu mai trebuie să traverseze drumul naţional. E minune ce a făcut primarul Dulamă!“, spune institutoarea Violeta Şandru. În luna iunie, după alegeri, primarul Ionel Dulamă a reuşit să găsească fonduri pentru terminarea lucrărilor. Lucrările de reabilitare şi moder-nizare a şcolii s-au finalizat o parte pe 14 septembrie, astfel că au început şcoala aici o parte dintre copii, iar după două zile s-au terminat finisajele şi în celelalte săli, astfel că toate clasele s-au întors la vechea instituţie de învăţământ. Lucrările de reparaţii şi modernizare au costat 4,8 miliarde lei vechi, bani alocaţi doar de actuala administraţie a Rucărului.