sâmbătă, 11 octombrie 2008

Sindicatele - în expectativă faţă de Anton ANTON

Liderul ieşean al FSI „Spiru Haret”, Gh. Isvoranu, este singurul care a discutat cu ministrul, dându-i acestuia sfaturi.

Dacă săptămâna Aceasta va avea loc prima întâlnire dintre noul ministru Anton Anton şi federaţiile studenţeşti, sindicatele încă aşteaptă un semn de la noul conducător al Educaţiei. „El este noul venit în casă, deci el ar trebui să spună primul «Bună ziua»”, ne-a declarat Cătălin Croitoru, liderul FEN. Aceeaşi părere o are şi Aurel Cornea, liderul FSLI: „Cred că dumnealui ar trebui să facă invitaţia la dialog. Aştept cu mult interes”. Sindicaliştii au o agendă în­treagă pe care vor să o discute cu noul ministru, de la proiectele de lege, la sis­temul de salarizare, la formarea manageri­lor şi formatorilor. Mi­nistrul AA nu a luat legătura nici cu FNS „Alma Mater”. „Mi s-ar fi părut normal să prea iniţiativa. Dar, sincer, nici noi nu am încercat să îl contactăm. Abia s-a instalat, abia a trecut Paştele. Când voi trece prin minister, voi merge şi la el, să îi urez succes”, ne-a declarat Ră­zvan Bo­bulescu.

Singura federaţie sin­dicală care a pre­luat iniţia­tiva şi a discutat cu noul ministru este FSI „Spiru Haret”, al cărei lider este ieşean. „Am avut mai degrabă o întâlnire informală, fără să in­trăm în detalii prea multe. L-am sfă­tuit să se înconjoare de oameni com­petenţi. Am atins şi subiectul proiectelor de lege, care trebuie refăcute, puse în acord. S-a arătat foarte entuziasmat de posibilitatea renegocierii contractului colectiv de muncă, dar l-am sfătuit să aştepte, până va fi pusă la punct legislaţia, ca să nu stabileşti ceva, pentru ca, apoi, să fii nevoit să modifici”, ne-a spus Gh. Isvoranu.