vineri, 3 octombrie 2008

Lupta Generalilor (culese din presa locala)


Cine credea ca apele din invatamantul argesean s-au linistit, s-a inselat amarnic. De joi, 2 octombrie, avem parte de cea mai neobisnuita si de ce nu, penibila situatie din istoria sistemului educativ, in sensul ca fraiele invatamantului din judet trec in nu mai mult de cateva zile, de la un general la altul, sau de la un orgoliu politic la altul, Ministerul Educatiei fiind principalul artizan al acestor „schimbari". Gabriel Bratu a fost ieri, din nou suspendat din functia de inspector scolar general, la doar cateva zile dupa ce justitia ii daduse castig de cauza in procesele intentate ministerului.

Deocamdata nu se stie cine va prelua prerogativele institutiei si in atare conditii, nu ar fi deloc surprinzatoare si alte mutari de gen.

Continua sa lupte cu ministerul

Deciziile instantelor judecatoresti prezentate de Gabriel Bratu odata cu revenirea la conducerea institutiei de invatamant nu pareau sa anunte o schmbare drastica ca cea de ieri. Printr-un nou ordin, ministrul Educatiei, Cristian Adomnitei a decis supendarea din functie a inspectorului scolar general, invocand motivul plangerii penale pe care Bratu o are din partea Inspectoratului Scolar, in care este acuzat ca ar fi plecat cu documente originale ale institutiei, odata cu prima sa demitere. Plangerea a fost formulata anul acesta in martie si pare a fi constituit singurul reper pentru reprezentantii ministerului, in incercarea de a scapa de Gabriel Bratu. Lucru care s-a si concretizat ieri, conducerea Inspectoratului intrand intr-o nebuloasa mai mare decat cea de pana acum. Florin Gardin nu mai este general, iar Gabriel Bratu este suspendat din functie, conform ordinului preyentat de acesta. De aici si concluzia ca invatamantul argesean a ramas pe mana ... nu se stie cui. Revoltat de situatie, Bratu sustine ca nu se va opri aici si va continua sa lupte cu ministerul. Fostul general s-a lansat intr-un atac virulent la adresa Ministerului Educatiei si mai ales a reprezentantilor acestuia. „Este cel mai mare abuz comis in invatamantul romanesc, chiar un atac la siguranta nationala a sistemului educativ, cea mai mare bataie de joc la adresa elevilor, parintilor si cadrelor didactice. Voi face o contestatie pentru ca un astfel de mod de actionare al unei institutii a statului este un adevarat pericol pentru lumea in care traim. Este un ordin dat de un ministru incompetent, un secretar de stat incompetent, care m-au hartuit continuu timp de un de zile, un minister care a pierdut toate procesele pe care le-a avut cu mine si care sfideaza legea. Demiteri au mai fost si in alte judete, pe aceleasi criterii, dar ca la Arges nu s-a intamplat nicaieri. Ministrul Adomnitei, caruia zilele trecute Tariceanu ii cauta inlocuitor de bun ce e, judeca si actioneaza dupa niste principii total in afara legii. Abuzul este unul evident, o sa continui sa ma lupt cu ei, cu sistemul, cu un minister care nu e decat un edificiu construit pe incompetenta si sfidare a legii. Atat ministrul cat si secretarul de stat, Svetlana Preoteasa nu sunt decat niste unelte ale unor oameni care cred ca pot imparti legea dupa bunul plac. Pentru ei invatamantul nu reprezinta o prioritate, ci o bataie de joc. Astfel de lucruri trebuie anchetate pentru ca reprezinta, prin criteriile care stau la baza acestor ordine, un atac la adresa viitorului copiilor nostri. Cei de la minister se pregatesc de campania electorala si singurele repere de promovare ale unor oameni, mai ales pe linia invatamantului, nu sunt decat carnetele de partid", ne-a declarat Gabriel Bratu.

PD-L Arges condamna modul de suspendare a lui Gabriel Bratu

Potrivit unui comunicat remis de PD-L Arges, decizia ministrului Educatiei de a-l suspenda din functia de inspector scolar general al ISJ Arges pe Gabriel Bratu reprezinta un abuz si este complet nejustificata. Democrat-liberalii considera ca prin aceasta decizie se incalca flagrant o hotarare a justitiei si nu se tine cont nici de competenta profesionala si nici de dreptate. „A primat in aceasta situatie numai criteriul politic, cu riscul de a distruge doua sisteme: cel al invatamantului si cel al justitiei. Decizia de suspendare a inspectorului general scolar Gabriel Bratu este abuziva, calca in picioare o hotarare a justitiei, demonstrand numai o incapatanare nejustificata a Guvernului. PNL demonstreaza inca o data ca este in stare sa abuzeze de puterea temporara pe care i-o confera functiile obtinute si ca nu da doi bani pe justitia din Romania" se mai arata in comunicat.
Sursa:pitesteanul
Adrian ADAM
Postat vineri, 3 octombrie 2008


Bratu, din nou suspendat

Sãptãmîna trecutã, pedelistul Gabriel Bratu, extrem de fericit cã justiţia i-a dat dreptate şi l-a repus în funcţia de inspector şcolar general al Inspectoratului ªcolar, şi-a anunţat cu emfazã reîntoarcerea în fruntea învãţãmîntului argeşean şi chiar a ţinut o conferinţã de presã, în care a declarat cã nu va face cu a fãcut alţii cu el. Peste toatã aceastã atmosferã încãlzitã, ministrul liberal Adomniţei a dat drumul ieri unui duş extrem de rece: a emis un nou ordin de suspendare, luîndu-i prin surprindere atît pe Bratu, cît şi partidul sãu. Motivul invocat, plîngerea penalã încã în cercetare în care Bratu era acuzat cã a plecat din inspectorat cu documente ale instituţiei. Acesta declara cã a fost audiat o singurã datã şi nu s-a demonstrat cã ar fi vinovat de ceva.

Ca rãspuns la cele petrecute ieri, preşedintele PD-L Argeş, Cristian Boureanu, a remis un comunicat de presã în care incrimineazã aceste decizii: „Decizia ministrului Învãţãmîntului de a-l suspenda din funcţia de conducere a Inspectoratului ªcolar Argeş pe domnul Gabriel Bratu reprezintã un abuz şi este complet nejustificatã. Prin aceastã decizie se încalcã flagrant o hotãrîre a justiţiei şi nu se ţine cont nici de competenţa profesionalã şi nici de dreptate. A primat în aceastã situaţie numai criteriul politic, cu riscul de a distruge douã sisteme: cel al învãţãmântului şi cel al justiţiei. Decizia de suspendare a inspectorului general şcolar Gabriel Bratu este abuzivã, calcã în picioare o hotãrîre a justiţiei, demonstrînd numai o încãpãţînare nejustificatã a Guvernului. PNL demonstreazã încã o datã cã este în stare sã abuzeze de puterea temporarã pe care i-o conferã funcţiile obţinute şi cã nu dã doi bani pe justiţia din România“.

Sursa: Curierul Zilei,Elena Mitalcov Marta

Ministerul Educaţiei a emis, ieri dimineaţă, un nou ordin de suspendare pentru Gabriel Bratu, din funcţia de inspector şcolar general.

La baza acestui ordin stă plângerea penală pe care a efectuat-o Inspectoratul Şcolar la adresa lui Bratu, acesta fiind acuzat că a sustras toate documentele din arhivă, din perioada 2005-2007. Deocamdată, Inspectoratul Şcolar nu are niciun şef, însă, potrivit unor surse, urmează ca Florin Gardin să primească un nou ordin de numire în funcţia de „general”. Boureanu consideră ordinul MECT un abuz
„Decizia ministrului Învăţământului de a-l suspenda din funcţia de conducere a Inspectoratului Şcolar Argeş pe Gabriel Bratu reprezintă un abuz şi este complet nejustificată.”, a precizat, printr-un comunicat deputatul PD-L Cristian Boureanu.
Potrivit democrat-liberalului, prin această decizie se încalcă flagrant o hotărâre a justiţiei şi nu se ţine cont nici de competenţa profesională şi nici de dreptate. „Decizia de suspendare a inspectorului general şcolar Gabriel Bratu este abuzivă, calcă în picioare o hotărâre a justisţiei, demonstrând numai o încăpăţânare nejustificată a Guvernului.
PNL demonstrează încă o dată că este în stare să abuzeze de puterea temporară pe care i-o conferă funcţiile obţinute şi că nu dă doi bani pe justiţia din România.”, se mai arată în comunicat. La rândul său, Gabriel Bratu susţine că va contesta decizia de suspendare a Ministerul Educaţiei.
Sursa: Observator Argesean

Gabriel Bratu, demis a treia oară!
Gabriel Bratu a fost demis a treia oară din funcţia de inspector general al Inspectoratului Şcolar Judeţean. De data aceasta motivul a fost plângerea penală realizată de Anca Barbu, inspectorul general adjunct al ISJ şi Florin Gardin „generalul“ la acea oră la ISJ, împotriva lui Bratu, acuzându-l că a sustras documente din inspectorat. „Ordinul de suspendare al domnului Bratu a fost trimis de la Minister, prin fax, miercuri, la ora 16.41. Nu sunt eu «general» acum, pentru că nu am primit niciun ordin de numire în funcţie“, a declarat Florin Gardin, cel care l-a înlocuit pe Bratu la Inspectorat, până acum o săptămână. „Am impresia că nu mai pot trăi liniştit în ţara mea, să îmi ajut familia“ Deşi spune că s-ar fi aşteptat la o asemenea întorsătură, Gabriel Bratu a declarat că acest fapt reprezintă o acţiune criminală faţă de întreg sistemul: elevi, părinţi, profesori. „Este un atac, nu numai asupra mea, ci asupra întregii siguranţe naţionale. Este un abuz fără limită al Ministerului“, a explicat Bratu. Deoarece de trei ori succesiv a fost demis din funcţia de inspector gene-ral al ISJ, Bratu susţine că „doarme cu frică“ din cauza eventualelor acte realizate împotriva sa de Minister. „Îmi este frică că o să fiu trezit noaptea din somn de trimişi ai ministrului Cristian Adomniţei şi voi fi arestat şi trimis la tăiat de stufi în Deltă. Am senzaţia că nu mai pot trăi liniştit în ţara mea, să îmi ajut familia şi să îmi cresc copilul“, a specificat fostul general Bratu. Va contesta recursul Gabriel Bratu ne-a declarat ieri că şi-a făcut „un scop din a demonstra că trebuie să se respecte legea“ aşa că va contesta în continuare la Ministerul Educaţiei acest ordin de suspendare. „Sunt curios dacă domnul Gardin va fi numit din nou în funcţia de general, deoarece şi dânsul are plângere pentru că mi-a spart biroul“, a specificat Bratu, vi-zibil supărat de vestea proastă pe care a primit-o.
Sursa: Ziarul TOP

Bratu, suspendat a treia oara de la conducerea Inspectoratului Scolar
Friday, 03 October 2008
# La doar o săptămînă după ce a fost repus în funcţia de „General“

Răsturnare spectaculoasă de situaţie la Inspectoratul Judeţean Şcolar Argeş. După numai o săptămînă, Gabriel Bratu a fost suspendat a treia oară din funcţia de inspector general.

Vă reamintim că Bratu a cîştigat procesul intentat Ministerului Educaţiei, iar Înalta Curte de Casaţie şi Justiţie i-a dat dreptul să se reîntoarcă în funcţia de „General“ printr-o hotărîre judecătorească definitivă şi irevocabilă. Numai că minunea nu a ţinut decît cîteva zile. Ieri, şeful învăţămîntului argeşean a primit prin fax din partea ministrului Educaţiei, Cristian Adomniţei, ordinul prin care este suspendat din funcţie. Motivul? Ni l-a spus chiar Gabriel Bratu: „Chiar dacă am crezut că nu mai au de ce să se lege, m-am înşelat.
M-am pomenit că sînt suspendat pe motiv că pe numele meu s-a depus o plîngere penală pentru că am sustras documentele Inspectoratului în urmă cu aproape un an. Pur şi simplu am rămas fără cuvinte cînd am văzut această decizie“. La Inspectoratul Şcolar era linişte ieri. Biroul în care de-abia se instalase Gabriel Bratu era încuiat. Am încercat să luăm legătura cu fostul inspector şef, Florin Gardin, pentru a-i cere părerea, însă ni s-a spus că este plecat cu treburi la Prefectură. De asemenea, am fost informaţi că angajaţii instituţiei aşteaptă ca Ministerul Educaţiei să trimită alt fax prin care să numească un alt inspector general.

„Mai au să mă aresteze şi să mă trimită la tăiat de stuf în Deltă“

Chiar dacă Ministerul Educaţiei i-a dat bătăi de cap, Gabriel Bratu este hotărît să nu renunţe. „Este un atac nu numai la adresa mea, ci şi la siguranţa naţională. Este un abuz fără limite. Îmi este teamă că o să fiu trezit noaptea din somn de trimişi ai ministrului Adomniţei şi voi fi arestat şi dus la tăiat de stuf în Deltă. Este o acţiune criminală faţă de întreg sistemul: elevi, părinţi, profesori. Am senzaţia că nu mai pot trăi liniştit în ţara mea. Să se înţeleagă! Nu vreau funcţia de la Inspectorat ci vreau doar să îmi fac dreptate. Am alte idealuri în această viaţă, cum ar fi să îmi cresc copilul şi să îi ofer ce-i mai bun. O să depun o contestaţie la minister. Nu m-am gîndit dacă voi ataca şi acest ordin în instanţă. Sînt curios însă dacă va fi repus în funcţia de inspector general Florin Gardin, pentru că şi dînsul are o plîngere penală făcută de mine atunci cînd mi-a spart biroul“, ne-a mărturisit Bratu.

Alina Mozăceanu



Boureanu îl acuză de abuz pe ministrul Adomniţei
Săptămîna trecută, Gabriel Bratu îşi anunţa în conferinţa de presă a PD-L Argeş revenirea la şefia Inspectoratului Şcolar Argeş, ca urmare a anulării la Înalta Curte de Casaţie şi Justiţie a ordinului de demitere semnat de ministrul Educaţiei, Cristian Adomniţei. Hotărîrea era definitivă şi irevocabilă, dîndu-i dreptul lui Bratu să se întoarcă în fruntea învăţămîntului preuniversitar argeşean. Bucuria pedelistului nu a ţinut prea mult, pentru că ieri, trecînd peste decizia Înaltei Curţi de Casaţie şi Justiţie, Ministrul Educaţiei, Cristian Adomniţei, l-a suspendat din funcţia de inspector general al ISJ Argeş, pe Gabriel Bratu. Reacţia pedeliştilor argeşeni nu s-a lăsat aşteptată. „Decizia ministrului învăţămîntului de a-l suspenda din funcţia de conducere a Inspectoratului Şcolar Argeş pe Gabriel Bratu reprezintă un abuz şi este complet nejustificată. Prin această decizie se încalcă flagrant o hotărîre a justiţiei şi nu se ţine cont nici de competenţa profesională şi nici de dreptate. A primat în această situaţie numai criteriul politic, cu riscul de a distruge două sisteme: cel al învăţămîntului şi cel al justiţiei. Decizia de suspendare a inspectorului general şcolar Gabriel Bratu este abuzivă, calcă în picioare o hotărîre a justiţiei, demonstrînd numai o încăpăţînare nejustificată a Guvernului. PNL demonstrează încă o dată că este în stare să abuzeze de puterea temporară pe care i-o conferă funcţiile obţinute şi că nu dă doi bani pe justiţia din România“, a concluzionat Cristian Boureanu, preşedintele PD-L Argeş.
Sursa Sociatatea Argeseana


Intoarcerea lui Gabriel Bratu, fostul viitor actual general al invatamantului argesean
Sursa: Ghimpele de Arges
Judecatorii au sesizat abuzul politic din cazul meu


Reinstalat de justitie, seful Inspectoratului nu vrea sa popeasca pe nimeni

In urma cu cu cateva zile fostul general al invatamantului argesean a reusit sa castige procesul intentat Ministerului Educatiei si Cercetarii referitor la demiterea sa catalogata drept abuziva. Generalul minune se numara printre putinii din tara care au continuat lupta in justitie si si-au cerut drepturile, dar mai ales si le-au primit.

Din ciclul „am intalnit si romani fericiti“ va prezentam in acest numar un interviu cu Gabriel Bratu, fostul viitor actual inspector scolar general, care a marturisit ca se numara in urma acestui proces printre romanii care au incredere in justitia din tara asta.

De cand somati?

Pai cine a zis ca am somat? Am foarte multe lucruri de facut si la fel de multe am avut de facut in ultimele luni cand in mod abuziv am fost inlaturat de la ISJ Arges. Nu somez pentru ca spre deosebire de altii in cazul meu functia si activitatea au legatura in proportie de 90% cu capacitatile mele intelectuale si profesionale si 10% cu apartenenta mea politica.

Cum de ati castigat procesul?

Asa cum am mai spus am devenit unul dintre romanii care au ajuns sa creada in justitie. Trebuie ca si judecatorii au sesizat abuzul politic si astfel s-a facut lumina.

Cum au reactionat colegii de la ISJ?

Cred ca au reactionat bine. Am discutat fata in fata cu inspectorul scolar general interimar Florin Gardin si cu adjuncta Anca Barbu si am stabilit ca toate proiectele care fac bine sistemului de invatamant argesean sa continue. Unii s-au mirat, iar altii mi-au urat bun venit, fiind convinsi ca inlaturarea mea s-a facut pe criterii politice.

Ce v-a lipsit cel mai mult de la inspectorat?

Cred ca activitatea intensa, colegii, ritmul de munca si posibilitatea de a face ceva cu adevarat insemnat pentru invatamantul din acest judet.

Cum se prezinta scolile argesene la inceput de an?

Avem foarte multe scoli unde s-au facut investitii si copiii au parte de educatie in conditii normale, dar si scoli unde nici macar avizul sanitar nu a fost acordat. Chiar daca am lipsit din sistem aproape un an, nimeni nu m-a putut tine departe de scoli. Am facut o serie de vizite prin scoli si stiu in ce situatie se afla. In perioada urmatoare voi intocmi un raport vis-a-vis de starea unitatilor de invatamant.

Cazuri socante de scoli va vin in minte?

Pai nu-i niciun secret ca Scoala Zorile din Costesti are probleme alaturi de celelalte cateva sute de unitati de invatamant care nu au primit avizul sanitar. Nu peste tot situatia este grava, insa ma vad nevoit sa fac un tur pe la scolile din judet ca sa nu avem surprize.

Fostul general de acum Florin Gardin va ramane la ISJ?

Eu am spus treaba asta si nu ma feresc, dansul poate sa ramana inspector la invatatori asa cum era si inainte de plecarea mea sau daca nu doreste acest lucru se va intoarce la catedra. Nu am venit aici sa ma razbun, ci pentru a completa o echipa, cred eu, cu care sa facem invatamantul argesean sa exceleze.

Cum vi s-a parut pauza aceasta de un an?

Sincer... una foarte interesanta si utila pentru ca am putut vedea care este impotriva mea si care imi sta alaturi si atunci cand mi-e greu. Doar asa iti descoperi adevaratii prieteni pentru ca dusmanii ni-i stim cu totii sau ni-i banuim insa prieteni cred ca trebuie mai degraba sa se adevereasca.

Ati fost propus pentru functia de ministru al invatamantului?

Da, intr-adevar, prietenul si colegul meu de partid, primarul de la Bradu, Florin Fratica a facut aceasta sugestie, propunere, sau si-a facut publica dorinta. Ii multumesc pentru incredere. Nu comentez pentru ca nu am amestecat niciodata scoala cu politica si cred ca nimeni nu ar trebui sa o faca.

Ce veti face prima data cand veti intra in birou?

Pai cred ca imi voi aranja lucrurile. Glumesc ...am intrat deja si am facut ceea ce trebuia facut si anume o discutie fata in fata cu Anca Barbu si Florin Gardin, civilizata si in interesul sistemului de invatamant, nu in interesul meu sau al dansilor. A fost primul lucru pe care am dorit sa il fac si... l-am facut. Acum vreau sa fac treaba buna in continuare la ISJ si, credeti-ma, voi face.